La meva "carrera" futbolística

Quan el primer que fas al matí és pensar en els dies que queden pel partit del cap de setmana i el fet d'estar de bon humor depèn de si entrenes avui o no, significa que, el futbol, és alguna cosa més que un simple esport per a tu?

Soc l'Anna, una adolescent de setze anys que porta jugant a futbol d'ençà que tinc ús de la raó.

Tot va començar als 4 anys, a l'escola, que a la tarda com a extraescolar feia iniciació d'esport. Allí, practicàvem i apreníem tota classe d'esports. Entre ells el bàsquet i el futbol i algun cap de setmana competíem contra altres escoles. Un dia que teníem competició de bàsquet, pel que recordo, vam perdre d'un punt. Tots els meus companys van culpar-me de la derrota. 

Això a mi, sent una persona autoexigent i a qui li agrada fer les coses bé, em va afectar. Tant, que vaig decidir no tornar a jugar a bàsquet mai més.

A partir d'aquell dia, malgrat anar només amb nois, vaig ser valenta i vaig començar a jugar a futbol. M'ho passava molt bé i gaudia practicant aquell esport que, pel que em deien, era de nois. Jo no ho creia, perquè des de casa sempre m'havien ensenyat que no hi havia esports de nois i esports de noies, però a classe no em deien el mateix. Moltes companyes em deien marimacho o em feien comentaris d'aquest tipus.

Jo sempre intentava no escoltar-les, ja que jo era feliç jugant. També vaig fer moltes amistats. Un dia em va fitxar un club de futbol gespa i jo molt il·lusionada vaig anar-hi a jugar. Compartia equip amb 10 nois més. Vaig jugar en aquest equip durant dos anys on vam competir molt i sobretot, vaig aprendre la base per a arribar on soc ara.

Després d'aquests dos anys jugant amb nens, amb 9 anys on ja hi havia molta diferència físicament amb els meus companys, els meus pares, que sempre estaven al meu costat fent-me costat perquè fes allò que m'agradava, em van buscar un equip femení. Així va ser com vaig arribar a Pallaresos.

En aquest nou equip vaig jugar-hi tres anys. El fet de jugar amb tot noies i jo vindre de jugar amb nois va fer que destaqués i que amb nou anys anés a jugar amb gent d'11 i 12 anys. En un d'aquests 3 anys va contactar amb mi la selecció de la meva comarca. Aquesta experiència em va permetre conèixer a moltíssimes nenes que, com jo, practicaven el futbol.

Després d'aquí, vaig passar per un altre equip, Tecnifutbol, on vaig competir contra equips com el Barça i l'Atlètic de Madrid, cosa que em va fer millorar i tindre més ganes que mai per a poder arribar a ser com elles.


Actualment, estic jugant al primer equip del Morell, entrenant tres dies a la setmana i amb l'objectiu de pujar de categoria. Molts equips han contactat amb el meu club per a anar a jugar l'any vinent amb ells. Alguns exemples són: Terres de l'Ebre, Reus, Riudoms... No  que m'espera l'any vinent, però estic segura que serà una nova experiència tant màgica com les viscudes fins ara.

Seguiré treballant de valent per a arribar a complir el meu somni, arribar lluny. Mentrestant, gaudeixo fent el que m'agrada, amb companyes magnífiques i un cos directiu que confia plenament en mi.

través d'aquest enllaç podeu accedir a la pàgina de la Federació Catalana on trobareu el meu equip i la meva categoria.






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Claudia Pina

Coneix-me

Un clàssic de rècord